Hoe een warmtepomp snel en eenvoudig in bedrijf te stellen?

Overstappen van een aardgasgestookte cv-ketel naar een warmtepomp is relatief eenvoudig zou je zeggen. CV-ketel eruit, warmtepomp erin. Nou… zo eenvoudig is dat niet. Want een warmtepomp kan lang niet op alle plaatsen toegepast worden, terwijl een cv-ketel veel meer mogelijkheden heeft. Hydraulisch en regeltechnisch komt er meer bij kijken. Om nog maar niet te spreken over het in bedrijf stellen van een warmtepomp.

Tegenwoordig is er enige discussie over de warmtepomp. Te moeilijk, niet geschikt, ingewikkeld. De inbedrijfstelling speelt daarin ook een rol. Want die is inderdaad ingewikkelder dan bij een cv-ketel. Het vereist extra aandacht, specifieke productkennis en -in het geval van een bodemgebonden systeem-, certificering. Toch is het gewoon een kwestie van doen. Alleen hik je zo’n eerste keer daar misschien wel tegenaan. Dan hebben we goed nieuws… Wij kunnen hierin verregaand ondersteunen omdat we gedurende het eerste kwartaal van 2021 de inbedrijfstelling voor je doen. Wij zorgen dus voor een optimale inbedrijfstelling waarbij we de wensen van de eindgebruiker meenemen en we uiteraard testen of de installatie werkt zoals we graag willen. We begeleiden dus bij het opstarten, het testen en het inregelen van de installatie.

Dit geldt voor alle warmtepompen van het merk Viessmann die bij ons gekocht worden in de maanden januari, februari en maart dit jaar. Nadat de warmtepomp is geïnstalleerd, regeltechnisch en elektrotechnisch is aangesloten en het afgiftesysteem en eventuele bron vrij zijn van lucht, komen wij langs voor die inbedrijfstelling. Wij lopen alle belangrijke zaken langs en zorgen ervoor dat de warmtepomp zijn warmte gaat leveren.

Het grote voordeel hiervan is dat je zeker weet dat je alles goed hebt aangesloten en dat de klant krijgt wat er nodig is: warmte. Voordeel is ook dat je met ons mee kunt kijken hoe een warmtepomp in bedrijf gesteld wordt. Een soort van ‘training on the job’. En gegarandeerd kun je het dan een volgende keer zelf. Het helpt jou kennis op te doen en het helpt je klant om een warm huis te krijgen. Zo kunnen we samen kennis delen en onze klanten goed van dienst zijn.

Meer hierover weten? Neem dan gerust contact met ons op! We helpen graag verder.